E.ON Moldova Furnizare, compania de comert cu energie electrica desprinsa din fosta Electrica Moldova, detinuta de nemtii de la E.ON, spune ca vrea sa devina un trader de energie national, iesind din zona clasica de acoperire, si mizeaza anul aceasta pe afaceri de 1,3 miliarde de lei (367 de milioane de euro), in crestere cu 10% fata de anul trecut.
Explicatia cresterii consumului pe segmentul captiv este destul de simpla: extinderea numarului de malluri si supermarketuri alaturi de veniturile in crestere ale populatiei, venituri care permit echiparea locuintelor cu aparate electrocasnice, consumatoare la randul lor de energie. "Am crescut foarte mult pe partea de consumatori din segmentul reglementat, atat casnici, cat si consumatori industriali captivi. Fata de anul trecut, cred ca vom vinde cu 7-8% mai multa energie, comparativ cu anul 2007 cand cresterea a fost de 5%. Explicatia este destul de simpla. Odata cu cresterea economica, numarul de firme creste si se ridica si nivelul de trai. S-au deschis malluri si supermarketuri, printre noii clienti aflandu-se companii precum Kaufland sau Selgros. Oricum, nu cred ca vom mai inregistra cresteri ca anul acesta si pe viitor", spune Cristian Secosan, directorul general al E.ON Moldova Furnizare. Compania s-a infiintat anul trecut prin divizarea fostei Electrica Moldova in doua companii distincte in functie de ariile de activitate, furnizarea, respectiv distributia de energie electrica. In primul an complet de functionare pe piata, Secosan spune ca afacerile companiei vor ajunge la un nivel de aproximativ 1,3 miliarde de lei, in crestere cu 10% fata de anul trecut. "In 2007, in cele noua luni de functionare separata a companiei fata de partea de distributie, afacerile noastre au ajuns la un nivel de aprox. 880 de milioane de lei. Pe tot anul, cred ca cifra s-ar fi dus la circa 1,2 mld. lei. Pana la sfarsitul