Inmatricularile de masini noi in Europa (EU27 si EFTA, fara Cipru si Malta) au scazut cu 7,3% in iulie si cu 15,6% in luna august, pe fondul deteriorarii increderii consumatorilor si din cauza cresterii continue a pretului la carburanti. Pe langa acesti factori, potrivit Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA), ultimele doua luni au avut cu doua zile de munca mai putin in regiune. De asemenea, inmatricularile de automobile in primele opt luni ale acestui an isi continua trendul d
Inmatricularile de masini noi in Europa (EU27 si EFTA, fara Cipru si Malta) au scazut cu 7,3% in iulie si cu 15,6% in luna august, pe fondul deteriorarii increderii consumatorilor si din cauza cresterii continue a pretului la carburanti. Pe langa acesti factori, potrivit Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA), ultimele doua luni au avut cu doua zile de munca mai putin in regiune. De asemenea, inmatricularile de automobile in primele opt luni ale acestui an isi continua trendul descendent si inregistreaza o scadere de 3,9% in Europa.
In luna iulie, inmatricularile de masini noi in Europa de Vest au scayut cu 7,2%. Germania a anuntat o crestere de 1,5%, in timp ce piata franceya a ramas relativ stabila, cu o scadere de 0,2% a inmatricularilor in aceasta luna. Totusi, in Italia, Marea Britanie si Spania s-au semnalat scaderi cu 10,9, 13 si respectiv 27,5 procente ale inmatricularilor de masini noi. In ceea ce priveste situatia inregistrata in cele mai mari patru piete ale statelor membre UE, numai Republica Ceha a inmatriculat mai multe masini fata de luna iulie a anului trecut (+12%).
Pe de alta parte, in iulie, inmatricularile din romania s-au contractat cu 33%, in timp ce in Ungaria au scazut cu 9,8%, iar in Polonia cu 1,2%. In medie, inmatricularile de automobile noi in statele nou aderate la UE au scazut cu 8,9%. @N_P