General Motors a prezentat in ziua cand aniverseaza 100 de ani de existenta masina Chevrolet Volt, capabila sa parcurga 64 de kilometri exclusiv cu motorul electric si cateva sute cu ajutorul unui motor pe benzina care va reincarca bateriile. Modelul iese pe piata americana abia la finele lui 2010. Producatorul spune ca folosind numai motorul electric, costurile sunt de sase ori mai mici decat la un vehicul conventional cu motor pe benzina.
Volt va ajunge probabil in 2011 si in Europa, unde va fi produs si sub sigla Opel.
Volt poate merge 64 km datorita unei baterii litiu - ion de 16 kWh in forma de "T" si gratie motorului electric de 150 CP. Cu motorul pe benzina in functiune, consumul este de 5,8 litri/100 km. Viteza maxima a lui Volt va fi de 160 km/h. Ajutata de motorul conventional masina poate parcurge cam 500 km.
Bateria poate fi incarcata la o sursa de 120 V sau la 240 V. La 120 V bateria se poate incarca in opt ore, iar la 240 V in trei ore. La un cost al energiei in SUA de 10 centi pe kWh, GM spune ca masina poate fi incarcata zilnic cu costuri de 80 de centi pentru a merge 64 de km. Estimarile GM arata ca un sofer de Volt poate merge cu doi centi la o mila daca incarca masina la priza, de sase ori mai ieftin decat daca ar folosi benzina la 3,60 dolari/galonul.
Folosind comparatii care sa sune bine, GM a spus ca incarcarea masinii costa zilnic mai putin decat o ceasca de cafea, iar intr-un an consuma mai putina energie electrica decat un frigider.
General Motors a calculat ca un sofer care merge zilnic mai putin de 64 de km nu va trebui sa puna niciodata combustibil si va economisi anual 1.800 de dolari. Masina are 4,4 metri lungime si 1,43 metri inaltime. GM nu a dat detalii despre pret insa presa a scris recent ca Volt ar putea ajunge sa coste 40.000 de dolari, departe de posibilitatile clientilor car