Românii sînt în continuare un popor de carnivori, aşa cum reiese din studiul de piaţă efectuat de compania MEMRB România RTS. Cu o cotă de piaţă de 34,5% pentru 2008, carnea procesată deţine supremaţia incontestabilă a industriei alimentare. Pe locul al doilea, dar la mare distanţă, cu doar 7,6%, se poziţionează ciocolata, în timp ce poziţia a treia a topului este deţinută de uleiul de gătit.
Românii sînt în continuare un popor de carnivori, aşa cum reiese din studiul de piaţă efectuat de compania MEMRB România RTS. Cu o cotă de piaţă de 34,5% pentru 2008, carnea procesată deţine supremaţia incontestabilă a industriei alimentare. Pe locul al doilea, dar la mare distanţă, cu doar 7,6%, se poziţionează ciocolata, în timp ce poziţia a treia a topului este deţinută de uleiul de gătit. Grăsimile (incluzînd uleiul, margarina şi untul) au reprezentat cel mai dinamic grup din categoria produselor alimentare, scăzînd accelerat în termeni de volum, dar crescînd din punct de vedere valoric. Un indiciu în plus că sfaturile specialiştilor în alimentaţie par să fi început să ajungă la cei vizaţi este reprezentat şi de evoluţia spectaculoasă a sanei şi kefirului, cu 63,2%, în comparaţie cu 2007. Cu toate acestea, ponderea lor este mai mult decît modestă, de doar 0,8%. Ceva mai bine stă iaurtul, a cărui cotă în piaţa produselor alimentare este de 5,5%. Pe ansamblu, alimentele au raportat un avans de 8,2% în volum, băuturile de 18%, iar segmentul nonfood a urcat cu 15,6%. Din punct de vedere valoric, alimentele şi băuturile au “muşcat” din cota de piaţă a produselor nonalimentare, care a scăzut de la 14,8 în 2007 la 13,7 în 2008.
ALIMENTARELE, INCA PREFERATE. În ceea ce priveşte locurile din care îşi fac cumpărăturile, românii au rămas încă fideli magazinelor alimentare pentru achiziţiile de bunuri de larg consum sau de produse alimentare, dar preferă