La cativa dupa compatriotul sau Ford, General Motors implineste astazi 100 de ani de existenta, intr-un context departe de a fi euforic. Grupul de la Detroit a fost fortat anul acesta sa cedeze primul loc in ceea ce priveste volumul vanzarilor, celor de la Toyota. Ceea ce este mai grav, insa, il reprezinta contextul economic din Statele Unite care afunda producatorul auto in pierderi din ce in ce mai mari. GM: reversul miracolului american In anul 1908, pe data de 16 septembrie, Wil
La cativa dupa compatriotul sau Ford, General Motors implineste astazi 100 de ani de existenta, intr-un context departe de a fi euforic. Grupul de la Detroit a fost fortat anul acesta sa cedeze primul loc in ceea ce priveste volumul vanzarilor, celor de la Toyota. Ceea ce este mai grav, insa, il reprezinta contextul economic din Statele Unite care afunda producatorul auto in pierderi din ce in ce mai mari.
GM: reversul miracolului american
In anul 1908, pe data de 16 septembrie, William Crapo Durant, fiul guvernatorului statului Michigan Henry H. Crapo, se hotara sa infiinteze primul grup auto american care sa cuprinda mai multe marci. In cateva luni, Bill Durant, deja proprietar al marcii Buick, a reusit sa regrupeze sub sigla GM, marci precum Oldsmobile, Cadillac sau Oakland Motor Car, redenumit ulterior Pontiac.
Un secol mai tarziu, General Motors afiseaza pierderi de 38,7 miliarde de dolari, iar previziunile care planeaza asupa sa nu sunt dintre cele mai optimiste: GM are o sansa din doua sa dea faliment in urmatorii 5 ani, afirma profesorul american Edward Altman.
GM: o istorie
Daca facem o trecere in revista a principalelor momente din viata companiei, vom observa, cu mici exceptii, un secol de tulburari si incertitudini: in 1931, GM devenea cel mai mare producator de automobile din lume, iar la sfarsitul lui 1936 are loc prima greva in cadrul co