Magazinele alimentare sunt principalul canal de vânzare a bunurilor de larg consum pentru primul semestru al acestui an, în ciuda faptului că ponderea lor în retailul românesc a scăzut la 43,6%, comparativ cu 45,3% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEMRB Retail Tracking Services, nu doar magazinele alimentare au pierdut teren, ci şi chioşcurile şi magazinele generale, care au însă o pondere mai mică în totalul vânzărilor bunurilor de larg consum, de 5,9%, respectiv 9,1%.
Cele care au avansat sunt supermarketurile şi hipermarketurile care au acoperit în prima jumătate a lui 2008 23,8% din totalul vânzărilor, faţă de 23,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Magazinele de până la 200 de mp au înregistrat un avans de două puncte procentuale, ajungând la o cotă de 15%. (A.G.)
Magazinele alimentare sunt principalul canal de vânzare a bunurilor de larg consum pentru primul semestru al acestui an, în ciuda faptului că ponderea lor în retailul românesc a scăzut la 43,6%, comparativ cu 45,3% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEMRB Retail Tracking Services, nu doar magazinele alimentare au pierdut teren, ci şi chioşcurile şi magazinele generale, care au însă o pondere mai mică în totalul vânzărilor bunurilor de larg consum, de 5,9%, respectiv 9,1%.
Cele care au avansat sunt supermarketurile şi hipermarketurile care au acoperit în prima jumătate a lui 2008 23,8% din totalul vânzărilor, faţă de 23,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Magazinele de până la 200 de mp au înregistrat un avans de două puncte procentuale, ajungând la o cotă de 15%. (A.G.)