Napster Inc., reteaua online de muzica, a fost cumparata de Best Buy Inc. pentru aproximativ 127 de milioane de dolari in incercarea retailer-ului de electronice de a dezvolta o divizie cu muzica digitala, scrie presa internationala.
Pretul de cumparare a fost de 2,65 per actiune, aproape dublu fata de pretul de inchidere pe care l-a avut reteua de muzica, fiind insa un pret mic pentru Best Buy, care detine accesul a 700.000 de abonati Napster, care platesc lunar o taxa pentru a avea acces la cataloagele de muzica digitala.
“Nu este o investitie mare, dar in mod cert este o recunoastere a brand-ului”, a declarat analistul Brady Lemos din cadrul Morningstar, care a adaugat ca Best Buy va obtine beneficii din achizitia experientei tehnice despre industria de muzica digitala.
In comunicatul de presa, Best Buy a evaluat tranzactia la 121 de milioane de dolari si a anuntat ca diferenta a fost datorata angajatilor nelegitimi de la Napster.
Napster, care a fost o retea de impartire a muzicii infiintata in 2000, a fost un instrument preferat de studentii saraci de la sfarsitul decadei. Dar cand popularitatea a crescut, compania a devenit un dusman adevarat al formatiei Metallica si de-a lungul existentei a alimentat dezbateri politice, culturale si legale despre drepturile de autor si proprietate intelectuala, in timp ce acestea ajutau la popularizarea muzicii digitale.
“Credem ca Best Buy este un partener ideal pentru Napster si suntem foarte incantati de beneficiile pe care le ofera aceasta tranzactie actionarilor, partenerilor si angajatilor”, a declarat presedintele si directorul executiv al Napster, Chris Gorog.
Analistii sunt de parere ca Best Buy va reduce popularitatea pe care o detine Apple iTunes, deoarece aceasta va introduce continutul digital in PC-uri si in telefoanele mobile pe care acesta urmeaza sa le vanda. De asemenea, c