Noul primar din Mangalia a ţinut să-şi facă simţită prezenţa la cea de a XI-a ediţie a Galei Hop şi prin două bannere mari prin care ne spunea cum se numeşte şi că e decis să
Noul primar din Mangalia a ţinut să-şi facă simţită prezenţa la cea de a XI-a ediţie a Galei Hop şi prin două bannere mari prin care ne spunea cum se numeşte şi că e decis să încurajeze sportul şi cultura (în această ordine).
La început de toamnă şi la sfârşit de sezon turistic, absolvenţi ai şcolilor de teatru, directori de teatru, critici şi cronicari adunaţi la Mangalia încearcă să afle cum va arăta concret viitorul pe termen scurt al scenei româneşti, asupra cui se va concentra lumina reflectoarelor, cât de puternic este asaltul noului asupra tradiţiilor devenite clişeu.
Acestor mari aşteptări le răspund cu modestie - cu prea multă modestie - concurenţii individuali şi minispectacolele în care evoluează grupuri constituite ad-hoc. Scopul lor, al tuturor, este dobândirea vizibilităţii, ieşirea din chingile obligatorii ale anilor de ucenicie şi demonstrarea prezenţei scenice, a capacităţii de a trece prin roluri diferite.
În absenţa abilităţilor tehnice, dobândite în ani de meserie, e absolut necesar să se vadă energia, disponibilitatea, puterea de convingere. În fond, suntem chemaţi să vedem ceea ce crede absolventul despre sine, când se simte eliberat de pedagogia profesorilor.
O petrecere de premianţi
Deşi adulţii se plâng mereu de derivele zgomotoase ale generaţiei tinere, de absenţa comunicării, de gusturile lor literare şi teatrale la limita vulgarităţii, Gala de la Mangalia a părut o petrecere de premianţi, perfect conştienţi de existenţa unor limite impuse. Limite inexistente în realitate. Organizatorii, UNITER, Ministerul Culturii şi Cultelor, forurile locale, respectă libertatea de expresie.
O primă cauză a nepotrivirii între aşteptări