Cozile de la case, aglomeraţia dintre rafturi şi subţierea portofelului în magazine moderne sau tradiţionale nu au diminuat apetitul românilor pentru cumpărături. Un sfert din cumpărătorii din oraşele medii şi mari „adoră“ să meargă la cumpărături, iar alţi 53% spun că „le place“ această îndelednicire. Că plăcerea de a plimba coşul printre rafturile magazinelor nu a scăzut deloc în ultimul an nu o arată doar cifrele de afaceri cu adevărat impr
Cozile de la case, aglomeraţia dintre rafturi şi subţierea portofelului în magazine moderne sau tradiţionale nu au diminuat apetitul românilor pentru cumpărături.
Un sfert din cumpărătorii din oraşele medii şi mari „adoră“ să meargă la cumpărături, iar alţi 53% spun că „le place“ această îndelednicire. Că plăcerea de a plimba coşul printre rafturile magazinelor nu a scăzut deloc în ultimul an nu o arată doar cifrele de afaceri cu adevărat impresionante ale marilor retaileri, ci şi recenta cercetare de piaţă a companiei Nielsen. Peste 80% din bugetul unei familii se cheltuie în hipermarketuri, este concluzia studiului ShopperTrends 2008, realizat de compania Nielsen. Mai mult: în regiune, raportat la cumpărăturile lunare, suntem printre ţările care cheltuie cel mai mult pe produsele alimentare proaspete: ceva mai mult de jumătate din coşul lunar de cumpărături. Şi în Bucureşti, dar şi în oraşele mari, plăcerea cumpărătorilor este exprimată de 78% din persoanele chestionate, semnificativ mai multe decåt în anii trecuţi.
„După momentul 2006, cånd am constatat o intensificare a frecvenţei de vizitare a magazinelor, constatăm creşteri uşoare doar pentru hipermarketuri, benzinării şi pentru magazinele de påine“, se arată în studiu. Cu toate acestea, retailul romånesc este departe de piaţa occidentală. Ponderea primelor trei lanţuri, Kaufland, Carrefour şi Billa, reprezintă între 10% şi 20% din valoarea totală a