Efectele turbulenţelor de pe piaţa financiară globală se resimt nu doar în sectoarele bancar şi imobiliar, ci şi în publicitate, unde, în 2008, s-ar putea înregistra cele mai mici creşteri din ultimii cinci ani. La începutul acestui an, agenţiile de media anunţau o ţintă de creştere a pieţei de publicitate autohtone de minimum 30%, dar şansele ca aceste previziuni să se confirme sunt minime. La trei luni distanţă de sfårşitul anului, reprezentanţii industriei susţ
Efectele turbulenţelor de pe piaţa financiară globală se resimt nu doar în sectoarele bancar şi imobiliar, ci şi în publicitate, unde, în 2008, s-ar putea înregistra cele mai mici creşteri din ultimii cinci ani.
La începutul acestui an, agenţiile de media anunţau o ţintă de creştere a pieţei de publicitate autohtone de minimum 30%, dar şansele ca aceste previziuni să se confirme sunt minime. La trei luni distanţă de sfårşitul anului, reprezentanţii industriei susţin că nu se va reuşi o creştere mai mare de 20%. Dar chiar şi aceste cifre se bazează mai mult pe majorarea tarifelor plătite de clienţi pentru spaţiul de publicitate, în special la televiziune, şi mai puţin pe majorarea bugetelor companiilor multinaţionale. De fapt, voci din piaţă afirmă că anul acesta asistăm la o reducere a bugetelor de media preconizate a fi investite de către multinaţionale, pe fondul crizei financiare nord-americane, propagată în statele din vestul Europei.
Investiţii în stand-by
„Recesiunea economică internaţională a afectat într-o oarecare măsură bugetele de publicitate din Romånia, dar într-o măsură mai mare bugetele au fost afectate de situaţia existentă pe plan local. După mulţi ani de creşteri spectaculoase în vånzările din aproape orice categorie, anul acesta se pare că piaţa locală n-a mai putut absorbi creşteri la fel de mari. Astfel, în cazul majorităţii companiilor internaţionale, care au