Aproape un sfert din toate vanzarile in retail din Europa sunt realizate in centre comerciale, conform unui studiu realizat de International Council of Shopping Centers, Inc. (ICSC) si European Shopping Center Trust. Studiul intitulat Importanta Centrelor Comerciale pentru Economia Europeana identifica zece motive cheie pentru care centrele comerciale sunt importante pentru economia europeana. Centrele comerciale indeplinesc mai multe roluri importante pentru consumatori, retaileri, investitor
Aproape un sfert din toate vanzarile in retail din Europa sunt realizate in centre comerciale, conform unui studiu realizat de International Council of Shopping Centers, Inc. (ICSC) si European Shopping Center Trust. Studiul intitulat Importanta Centrelor Comerciale pentru Economia Europeana identifica zece motive cheie pentru care centrele comerciale sunt importante pentru economia europeana.
Centrele comerciale indeplinesc mai multe roluri importante pentru consumatori, retaileri, investitori. Studiul evalueaza impactul economic asupra locurilor de munca, a investitiilor si masoara statistic o serie de alte aspecte importante privitoare la centrele comerciale din Europa. Vanzarile reprezinta unul dintre aceste aspecte, astfel conform studiului consumatorii europeni au cheltuit 1110 euro/cap de locuitor in centre comerciale in anul 2006, iar centrele comerciale au inregistrat vanzari de aprox 500 miliarde de euro in acelasi an. Se estimeaza ca aceste vanzari vor creste cu aproximativ 200 de miliarde pana in 2017.
Studiul identifica intre motivele pentru care centrele comerciale sunt atat de importante pentru economia europeana numarul mare al acestora, in special in Marea Britanie, Italia, Franta si Olanda. Studiul identifica aprox 5700 de centre comerciale functionale in 2007 care cuprind peste 111 milioane mp inchiriabili.
Daca in privinta stocului