Regia elvetiana de publicitate Goldbach Media Group (GMG) a achizitionat 72,7% din actiunile grupului german ARBOMedia, prezent si pe piata de publicitate din Romania, tranzactie care face parte din planurile de dezvoltare ale companiei in zona Europei Centrale si de Est.
GMG, prezenta in Elvetia, Germania, Slovenia, Croatia si Austria, intentioneaza sa inainteze oferte si celorlalti actionari ARBOMedia, la pretul de 9,8 euro per actiune, potrivit unui comunicat al companiei.
Costul total al achizitiei, in momentul finalizarii, s-ar putea situa la 35 de milioane de euro.
Odata cu integrarea companiilor ARBOMedia care ocupa primele pozitii pe pietele din Cehia, Polonia si Romania, precum si a noilor operatiuni din Rusia, Goldbach Media ar putea deveni “primul furnizor de servicii de marketing pentru media online in Europa de Est”.
Unul din obiectivele principale ale companiei reprezinta consolidarea rapida a afacerilor in zona est-europeana pentru a putea oferi o gama larga de servicii de marketing pentru media interactive, digitale si private. In plus, Goldbach Media intentioneaza sa creeze prima retea pan-europeana de solutii de marketing online, activa in 16 tari, prin unirea retelelor din Europa de Est, detinute de GMG si ARBOmedia si reteaua vest-europeana, AdLINK.
Portofoliul GMG, companie infiintata in anul 2001, cuprinde firmele IP Multimedia, AdLINK, game mediarep, activeMOBILE, OnEmotion si orange8 interactive.
Veniturile obtinute de grupul german ARBOMedia in anul 2007 au fost de 76,6 milioane euro. Cu un numar total de 487 de angajati, ARBOMedia detine pozitii de leader in tari precum Cehia si Polonia, in timp ce in pe piata de publicitate romaneasca este cotata ca a doua companie de profil ca importanta.
Piata online a crescut in anul 2007 cu 108% fata de anul precedent, potrivit datelor GMG, reprezentantii com