Vanzarile auto din Europa au scazut cu 16% luna trecuta, acesta fiind al patrulea declin lunar consecutiv, pe fondul reducerii cererii din cauza pretului mare al combustibililor si a economiilor fragile, scrie Bloomberg. Achizitiile de automobile au scazut pana la 805.839 de unitati in luna august de la 955.318 de unitati in aceeasi perioada a anului trecut, acesta fiind cel mai rapid declin din 2004, cand au inceput sa fie colectate astfel de date de la tarile membre ale UE, conform Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile. Vanzarile din primele opt luni ale anului au scazut cu 3,9%, fata de scaderea de 2,8% pana in luna iulie. General Motors a pierdut 24% din vanzari in august, dupa ce pretul ridicat al benzinei a dus la reducerea cererii de camionete si SUV-uri, in timp ce Toyota a pierdut 23% in aceeasi perioada. Cel mai puternic s-a facut resimtita criza in Spania, unde vanzarile au scazut cu 41%, in timp ce in Europa de Est, o zona care de obicei salva situatia prin rezultatele obtinute, a avut parte de o scadere de 8,7%. "Cifrele sunt cu adevarat rele", a declarat Arndt Ellinghorst, analist la Credit Suisse din Londra, care a plasat un rating negativ pentru industria auto europeana. "Nicio piata nu este sigura. Europa de Est a fost pana de curand un motor de crestere, dar acum si aici avem parte de scaderea vanzarilor", a adaugat Ellinghorst. Declinul din vanzari reflecta "deteriorarea generala a increderii consumatorilor si efectele cresterii continue a pretului carburantilor", a anuntat grupul industriasilor europeni din segmentul auto. Printre producatorii europeni, Peugeot Citršen, numarul doi ca marime din Europa a avut parte de cel mai brusc declin, cu o scadere a vanzarilor de 19%. Compania germana Volkswagen, producatorul numarul unu in Europa, a suferit o scadere de 9,5%, declansata de scaderea de 18% a vanzarilor la brandul spaniol Seat.