Dezvoltarea unei comunităţi în care angajatul să se simtă parte din structura organizaţională, importantă pentru păstrarea talentelor Comunicarea în interiorul organizaţiei devine o
Dezvoltarea unei comunităţi în care angajatul să se simtă parte din structura organizaţională, importantă pentru păstrarea talentelor
Comunicarea în interiorul organizaţiei devine o armă esenţială pentru orice companie care doreşte să se menţină pe o piaţă a muncii tot mai concurenţială.
În funcţie de compania care dezvoltă astfel de practici, modul de comunicare diferă de la o entitate la alta. Unele şi-au dezvoltat tactici proprii, specifice domeniului de activitate din care fac parte, altele au trecut la implementarea unor "reguli" occidentale, folosite cu rezultate pozitive pe alte pieţe. Comunicarea internă a început să capete un rol tot mai important pe agenda managerilor din companiile româneşti, dar mai ales multinaţionale.
Strategii pentru păstrarea talentelor
Dezvoltarea unei comunităţi în care angajatul să se simtă parte din structura organizaţională este una dintre cheile de păstrare şi atragere de noi talente.
Cu cât compania este mai interesată de soarta angajatului, dincolo de rigorile profesionale, cu atât şansele de poziţionare ca o companie de tip "employer of choice" sunt mai mari. Canalele de comunicare internă sunt cu atât mai importante, cu cât ele pot deveni oricând subiectul discuţiei între prieteni, crescând notorietatea companiei în cauză.
În funcţie de acţionariatul companiei, tacticile sunt diferite. În timp ce companiile cu acţionariat românesc folosesc în cea mai mare măsură comunicarea formală pe verticală, multinaţionalele au trecut la tactici mai complexe menite să se menţină aproape de angajat ca individ.
"Menţinerea unui control stabil asupra informaţiilor transmise, dar şi asigurarea înţelegerii, pr