Sarpele/ Le serpent este ceea ce se cheama de obicei un thriller psihologic. Personajul principal, Vincent Mandel (Yvan Attal), are cam totul ca sa fie fericit: o profesiune de care e pasionat - cea de fotograf, o nevasta frumoasa si bogata (interpretata de finlandeza Minna Haapkyla), un baietel reusit si o casa ultraconfortabila. si, totusi, nu este, ba dimpotriva: sotia intenteaza divort si vrea sa-i ia copilul, iar pe plan profesional, simte ca se rateaza, caci in locul mult visatelor expozitii de fotografii de arta, e obligat sa faca, la nesfarsit, fotografii de catalog. Dar, se pare ca aceste necazuri sunt nimic, pe langa infernul in care se trezeste din ziua cand in viata sa apare Joseph Plender (Clovis Cornillac), un fost coleg din scoala primara: i se insceneaza violul si uciderea unei fete (jucata de top-modelul Olga Kurylenko), venita sa pozeze pentru un catalog de lenjerie intima, este santajat cu sume mari de bani, iar sotia e convinsa ca el, Vincent, e un criminal primejdios. Asadar, in film exista o victima si un calau, inscenari si hartuire, cadavre care apar, dispar si reapar acolo unde nu ai crede si in momentele cele mai nepotrivite (ca in scenariile tandemului Boileau - Nacejac sau in filmele lui Alfred Hitckcock), in care urzeala de rapiri, santaj, crima este atat de fin tesuta, incat asemenea unei plase de paianjen prinde in ea victima si o anihileaza. Dar, oare victima este chiar inocenta si calaul e doar o fiinta malefica si atat!? Dincolo de suspans si de constructia sa minutioasa, filmul are si o poveste cu o densa incarcatura psihologica, gasita de francezul Eric Barbier (cineast cu o opera foarte restransa ca numar de titluri - Le serpant este al treilea lungmetraj al sau dupa debutul din 1990 - dar incitanta prin formulele regizorale propuse) in cartea Plender, semnata de englezul Ted Lewis. Era vorba despre povestea unui personaj care har