Noua „meserie“ a celor care vor sa se imbogateasca peste noapte este importul la negru de masini second-hand din Germania sau Franta.
Invazia de masini second-hand inregistrata incepand cu 1 iulie a alimentat apetitul romanilor pentru afaceri cu autoturisme. In timp ce importatorii oficiali care aduc automobile din Germania sau din Franta sunt in pragul falimentului, elevii de liceu se lasa de scoala pentru a castiga bani din afaceri cu masini.
Guvernul a avut grija sa introduca taxa auto pentru a limita invazia de masini rulate, dar a uitat sa controleze modul in care se face comertul cu aceste autoturisme. „Persoanele fizice aduc masini din afara si le vand in tara fara sa fie controlati. Gasesc solutii prin care nici macar nu platesc impozit la stat“, sustin reprezentantii parcurilor auto din vestul tarii.
Institutiile, neputincioase
La ora actuala, importurile de masini second-hand, in scopuri comerciale (revanzare), sunt efectuate aproape in totalitate de persoane fizice neautorizate, sustin acestia. In plus, firmele din domeniu s-au intalnit de mai multe ori cu reprezentantii Ministerului Finantelor, insa autoritatile statului s-au dovedit neputincioase. Pentru a incepe o astfel de afacere, o persoana are nevoie de 3.000-5.000 de euro si ceva timp la dispozitie pentru a face drumuri in Germania sau Franta.
Integral in Evenimentul Zilei Noua „meserie“ a celor care vor sa se imbogateasca peste noapte este importul la negru de masini second-hand din Germania sau Franta.
Invazia de masini second-hand inregistrata incepand cu 1 iulie a alimentat apetitul romanilor pentru afaceri cu autoturisme. In timp ce importatorii oficiali care aduc automobile din Germania sau din Franta sunt in pragul falimentului, elevii de liceu se lasa de scoala pentru a castiga bani din afaceri cu masini.
Guvernul