Piaţa apei minerale îmbuteliate a crescut, în primul semestru al acestui an, cu 16% în volum, depăşind 551 de milioane de litri, iar valoric a urcat la 156,6 milioane de euro, marcånd un avans de 20%. Pe ansamblul anului se estimează o creştere valorică de 12% faţă de nivelul de 390 de milioane de euro consemnat în 2007. „Diferenţa între romåni şi vest-europeni în ceea ce priveşte consumul de apă minerală este strict legată de puterea de cumpărare, în con
Piaţa apei minerale îmbuteliate a crescut, în primul semestru al acestui an, cu 16% în volum, depăşind 551 de milioane de litri, iar valoric a urcat la 156,6 milioane de euro, marcånd un avans de 20%. Pe ansamblul anului se estimează o creştere valorică de 12% faţă de nivelul de 390 de milioane de euro consemnat în 2007.
„Diferenţa între romåni şi vest-europeni în ceea ce priveşte consumul de apă minerală este strict legată de puterea de cumpărare, în condiţiile în care, în Romånia, produsele au preţuri identice cu cele din restul ţărilor UE“, spune Mădălin Simion, brand manager al Biborţeni. „Din acest motiv consumul pe cap de locuitor, de peste 110 litri de apă minerală în ţări precum Italia şi Franţa, este dublu faţă de cel din Romånia“, explică el. Însă, ritmul de creştere de pe piaţa locală este dublu sau chiar triplu faţă de cel consemnat în ţările vest-europene. În volum, piaţa de apă minerală carbonatată şi plată a fost estimată, în 2007, la 1,2 miliarde de litri, respectiv la 390 de milioane de euro din punct de vedere valoric. Pentru anul acesta se estimează o creştere de 10% în volum şi de 12% în valoare. „Această piaţă nu a ajuns încă la maturitate, este abia la jumătatea pantei ascendente şi, la populaţia actuală a Romåniei, ar trebui să ajungă la peste 2,5 miliarde de litri“, spune Mădălin Simion. „Nu ştim cåt s-ar putea să mai dureze pånă ajungem acolo. Poate mai e nevoie de cinci ani