Se stie ca italienii nutresc cele mai profunde sentimente pentru mancarea lor favorita: pastele. Ceea ce nu stiu insa prea multe persoane este ca unii dintre ei au reusit sa faca din fabricarea pastelor o afacere foarte prospera si in afara Italiei.
Acesta este si cazul companiei Pastificio Rana, unul dintre cei mai populari producatori de profil din Peninsula, scrie International Herald Tribune.
Majoritatea italienilor asociaza Pastificio Rana cu imaginea lui Giovanni Rana, presedintele fondator al carui chip apare in toate spoturile publicitare ale companiei si pe fiecare pachet de tortellini sau tagliatelle din magazine.
Fiul lui Giovanni, Gian Luca Rana, este insa cel care a transformat Pastificio Rana dintr-o afacere de familie in cea mai cunoscuta marca de pe piata italiana de profil, reusind chiar sa pozitioneze compania in topul celor mai importanti producatori de paste la nivel mondial.
Gian Luca Rana, in varsta de 42 de ani si unicul copil al tatalui sau, a hotarat in urma cu 20 de ani sa renunte la studii pentru a se alatura afacerii si ocupa, in prezent, functia de director executiv al Rana Group.
Lui ii place deseori sa glumeasca pe seama lui Giovanni Rana atunci cand afirma ca acesta "nu a avut de ales atunci cand a trebuit sa transmita mai departe afacerea familiei". Gian Luca insa a facut tot ce era omeneste posibil pentru a transforma aceasta companie intr-una prospera, mai ales ca era constient ca "nu putea sa il dezamageasca" pe tatal sau.
Odata ce fiul lui Giovanni a preluat fraiele Rana Group, compania a inceput sa aplice o politica prudenta, planificandu-si actiunile la un nivel din ce in ce mai ridicat. Pastificio Rana a reusit sa se extinda foarte mult pe pietele din Europa, Asia sau America de Nord, bazandu-se pe imaginea traditionala care era asociata pastelor pe care le fabricau si depasind cu succe