"In primele cinci luni ale anului am avut rezultate foarte bune comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insa iulie si august au fost niste luni foarte dificile, sub nivelul perioadei similare din 2007. Per ansamblu, dupa primele opt luni ale anului am inregistrat o crestere de 2%-3%, sub bugetul de circa 10% stabilit initial. Cred ca am fost prea optimisti bazandu-ne pe rezultatele foarte bune de anul trecut", a spus Peter Martin, directorul Howard Johnson.
Unitatea, aflata in proprietatea companiei Grand Plaza, a incheiat anul trecut cu afaceri de peste 16 mil. euro (54,2 mil. lei), fata de 13,6 mil. euro (48,2 mil lei) in 2006, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. Dupa primele sase luni ale acestui an, afacerile Howard Johnson s-au ridicat la 8,2 mil euro.
Pe piata de cinci stele si alte hoteluri din Capitala, precum Crowne Plaza, au inregistrat in prima parte a anului o crestere sub bugetul initial.
Printre factorii care au stat la baza unor rate de crestere mai scazute se numara situatia economiei mondiale, cresterea pretului petrolului care s-a rasfrant asupra tarifelor practicate de liniile aeriene, criza ipotecara din SUA sau cresterea capacitatii pe piata de cinci stele locala.
Anul acesta, piata de cinci stele din Capitala a primit 424 de camere prin deschiderea hotelului Radisson SAS de pe Calea Victoriei, care s-a aflat in lunile de vara in perioada de soft opening.
"Este foarte greu sa afirmam care este cauza acestor scaderi si daca economia mondiala sau pretul petrolului a afectat intr-atat hotelierii. Totodata, si capacitatea de pe piata a crescut considerabil. E vorba insa de doua luni de vara, din extrasezon. Urmeaza sa vedem ce se va intampla de acum", a precizat Martin.
Practic, lunile de vara si weekendurile sunt perioade slabe pentru hotelierii de pe piata care se bazeaza pe traficul de business.