„Spiru Haret“ şi „Gheorghe Lazăr“ fac parte, de ieri, din rândul generaţiei „cool“. MTV România le-a ataşat câte o chitară, deşi nu avea autorizaţie. Sursa: Cosmin Marinescu
Statuile lui Spiru Haret şi Gheorghe Lazăr au servit, ieri, drept panouri publicitare pentru postul de televiziune MTV. Reformatorul învăţământului românesc şi fondatorul primei şcoli de limbă română din Bucureşti au făcut publicitate, chiar dacă postul respectiv nu avea autorizaţie pentru a-i transforma pe cei doi mari oameni de litere în chitarişti de ocazie. Responsabilii din Primăria Generală s-au arătat şocaţi de îndrăzneala autorilor, dar nu s-au angajat să ia măsuri concrete pentru ridicarea reclamelor.
Cum să-ţi faci reclamă pe o statuie
Marius Păuniţa, directorul executiv al Direcţiei de Cultură din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), s-a arătat îngrijorat de situaţie, iar Florin Necula, şeful Administraţiei Monumentelor şi Patrimoniului Turistic din PMB, ne-a asigurat că nu a dat niciun aviz în acest sens. El a exclus varianta amplasării obiectelor publicitare cu ocazia Zilelor Bucureştiului.
„Din zece şedinţe despre eveniment, nimeni nu m-a întrebat nimic de chitarele astea“, a explicat directorul. Necula susţine că a trimis un angajat la Universitate pentru a rupe şi arunca reclamele. „Am făcut şi fotografii, o să mă judec cu ei zece ani, ce să fac“, se arată neputincios şeful monumentelor.
Pe de altă parte, Ştefan Damian, şeful Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional al Municipiului Bucureşti, a declarat că nici el nu a emis vreun aviz. Damian a refuzat să se angajeze că va face ceva împotriva celor care au folosit monumentele în scop comercial, dar a adăugat că „e cam mult să spunem că au folosit drept panouri publicitare“.
Precedentul Louis Vuitton
După scan