» Bechtel cere autoritatilor teren pentru construirea Autostrazii Transilvania, dar Guvernul intarzie sa rezolve problema pamantului pe care ar urma sa munceasca oamenii si utilajele companiei americane.
Proiectul autostrazii transilvania, construita de compania americana Bechtel, este unul dintre cele mai disputate subiecte de presa din Romania. Daca ar fi puse cap la cap, articolele publicate pe aceasta tema ar acoperi, probabil, o suprafata dubla fata de cea pe care o va avea in final autostrada. Cu toate acestea, discutia publica despre autostrada are o sumedenie de zone obscure. Printre ele se numara si cea referitoare la responsabilitatea pentru intarzierea proiectului. Pentru a face lumina, am realizat acest interviu cu managerul proiectului, Michael Mix.
» Care este situatia Autostrazii Transilvania in prezent?
Michael Mix: Chiar acum este o perioada cu adevarat interesanta, pentru ca derulam foarte multe si diferite activitati de construire in acelasi timp. Este vorba de excavari de-a lungul traseului autostrazii, de construirea infrastructurii, de finalizarea turnarii asfaltului. Chiar in prezent suntem foarte aproape de finalizarea lucrului pe anumite sectoare, ceea ce inseamna, de pilda, cosmetizarea finala a lucrarilor ori instalarea elementelor de siguranta necesare autostrazii. Deci este vorba de un timp foarte productiv, acolo unde putem lucra.
» Dar exista intarzieri daca tinem cont de programul asumat de Bechtel?
Michael Mix: Intreaga idee a construirii unei autostrazi este bazata pe asigurarea unui flux continuu de locuri unde poti munci. Resursele umane, cele materiale, stafful de care dispui trebuie sa lucreze la ceea ce pot face mai bine. Trebuie deci sa dispunem de o cale inainte pentru lucru, de un front de lucru.
Daca nu avem acest front de lucru, atunci programul intra intr-un impas. Adevaru