Fata de anul trecut, brandul celei mai mari companii de jocuri de noroc din Romania, detinuta de stat, a castigat in valoare un milion de euro si a urcat 64 de locuri in clasamentul general.
Valoarea primelor zece marci din Romania totalizeaza anul acesta 88 de milioane de euro, cu doua milioane de euro mai mult decat in 2007. Studiul nu nominalizeaza si urmatoarele branduri clasate dupa Loterie, dar mentioneaza ca brandurile din jocurile de noroc, utilitati si industrie sunt bine reprezentate, in timp ce brandurile din serviciile financiare, IT si automotive au potential de crestere.
Valoarea marcii Loteria Romana este de peste 100 de ori mai mica decat a brandului companiei lider in clasamentul european, Nokia, estimat la 38,283 miliarde de euro.
De altfel, in majoritatea tarilor est-europene primul loc in topul celor mai valoase branduri este ocupat de cele ale unor companii detinute de stat. In Bulgaria primul loc este ocupat de Nek - brandul companiei de utilitati detinuta de stat evaluat anul acesta la 77 mil. euro (fata de 74 mil. euro anul trecut), iar in Cehia liderul este Sazja, companie de jocuri de noroc detinuta de stat, cu o valoare a brandului de 516 mil. euro. Exceptie face Ungaria unde liderul clasamentului s-a schimbat fata de anul trecut. Echivalentul Loteriei - Szerencsejatek (cu un brand estimat la 466 mil. euro) a fost detronat de banca OTP, cu o valoare a brandului de 416 mil. euro. Autorii studiului mentioneaza ca statele din Europa de Est sunt dominate de corporatii cu branduri internationale, marcile nationale avand o prezenta limitata.
Pentru realizarea studiului, institutul a examinat peste 3.000 de branduri din 24 de state si 16 industrii.
Fata de anul trecut, brandul celei mai mari companii de jocuri de noroc din Romania, detinuta de stat, a castigat in valoare un milion de euro si a urcat 64 de locuri in cl