Loteria Română, cea mai tare marcă românească, valorează doar 36 de milioane de euro, în timp ce brandul bulgăresc NEK este "cotat" la 77 de milioane de euro Cel mai valoroas brand european Loteria Română, cea mai tare marcă românească, valorează doar 36 de milioane de euro, în timp ce brandul bulgăresc NEK este "cotat" la 77 de milioane de euro
Cel mai valoroas brand european este Nokia, în timp ce locul doi este ocupat de franţuzescul Louis Vuitton. Fiecare valorează peste 30 de miliarde de euro.
România are cea mai săracă marcă din Europa, valoarea celui mai tare brand românesc - Loteria Română, fiind estimată la 36 de milioane de euro, cu jumătate mai puţin decât în cazul Bulgariei, rezultă dintr-un studiu al Institutului European pentru Branduri.
Cea mai mare companie de jocuri de noroc din România şi-a majorat în acest an valoarea mărcii cu un milion de euro faţă de 2007. Chiar şi în aceste condiţii rămâne cea mai săracă marcă "de top" din Europa. Cel mai tare brand al bulgarilor este compania energetică NEK şi valorează 77 de milioane de euro.
Poziţionarea Loteriei Române în fruntea mărcilor româneşti este o surpriză, având în vedere faptul că toate studiile naţionale de profil aşezau Dacia pe primul loc al clasamentului celor mai valoroase branduri. Pe de altă parte, Dacia nu mai este o marcă românească: aparţine francezilor de la Renault, în timp ce BCR este a grupului austriac Erste.
Nokia e în top
Valoarea mărcii Loteria Română este de peste 100 de ori mai mică decât a brandului companiei lider în clasamentul european, Nokia, estimat la 38,283 miliarde de euro.
Nokia, care are o fabrică şi în România, este urmată de compania franceză de bunuri de lux LVMH (Louis Vuitton), cu o valoare estimată la 34,907 miliarde de euro. Producătorul de accesorii de lux este prezent şi la noi, cu un magazin în interio