Actuala taxa de prima inmatriculare face ca producatorul autohton de autovehicule sa fie concurat de masinile second hand importate din statele membre UE, a declarat, joi, liderul Renault pentru Regiunea Euromed, Christian Esteve in cadrul evenimentului de inaugurare a constructiei Centrului de Testare de la Titu al Renault Technologie Roumanie (RTR).Potrivit lui Esteve, in Romania intra lunat aproximativ 14.000 de masini la mana adoua, care exercita o oarecare concurenta fata de modelele noi Da
Actuala taxa de prima inmatriculare face ca producatorul autohton de autovehicule sa fie concurat de masinile second hand importate din statele membre UE, a declarat, joi, liderul Renault pentru Regiunea Euromed, Christian Esteve in cadrul evenimentului de inaugurare a constructiei Centrului de Testare de la Titu al Renault Technologie Roumanie (RTR).
Potrivit lui Esteve, in Romania intra lunat aproximativ 14.000 de masini la mana adoua, care exercita o oarecare concurenta fata de modelele noi Dacia, in special din cauza modului de calcul a taxei de prima inmatriculare.
"Vom munci mult sa facem fata acestei situatii, insa vom fi ajutati de faptul ca avem o cota de piata interna foarte puternica. Din cauza taxei, Dacia va pierde putin din aceasta cota, insa noi gandim desfacerea produselor acestui brand la scara globala, iar din acest punct de vedere, impactul este destul de redus", a explicat, pentru Capital Online, Christian Esteve.
Mai mult, reprezentantul Renault a precizat ca un model de taxare precum cel francez (care "recompenseaza" nivelurile scazute de emisii de CO2) ar fi foarte favorabil industriei, pentru ca ar stimula cumpararea de masini noi, cu emisii reduse.
Pe de alta parte, Christian Esteve a spus ca "Dacia va trebui sa lupte pentru piete in general, nu doar pentru cea din Romania, fara de care ar