Conform unul studiu al Institutului European pentru Branduri, compania finlandeaza Nokia a fost desemnat cel mai valoros brand din Europa, fiind estimat la 38.238 miliarde de euro. Studiul a fost realizat de catre grupurile Novomatic si Raiffeisen si a analizat 3.000 de branduri din 24 de tari si 16 industrii. Pe locul al doile in clasamentul celor mai valoroase branduri din Europa se afla producatorul de bunuri de lux LVMH, care are o valoare de 34.907 miliarde de euro. Urmatoarea pozitie es
Conform unul studiu al Institutului European pentru Branduri, compania finlandeaza Nokia a fost desemnat cel mai valoros brand din Europa, fiind estimat la 38.238 miliarde de euro.
Studiul a fost realizat de catre grupurile Novomatic si Raiffeisen si a analizat 3.000 de branduri din 24 de tari si 16 industrii.
Pe locul al doile in clasamentul celor mai valoroase branduri din Europa se afla producatorul de bunuri de lux LVMH, care are o valoare de 34.907 miliarde de euro. Urmatoarea pozitie este detinuta ce cel mai mare grup telecom din lume, Vodafone. Valoarea acestuia a fost evaluata la 24.128 miliarde de euro.
Urmatoarele pozitiii sunt ocupate de grupul Telefonica din Spania (22.550 miliarde de euro), Unilever (21.638 miliarde de euro) si producatorii auto Mercedes-Benz (21.359 miliarde de euro) si BMW (20.061 miliarde de euro).
Studiul Institutului European pentru Branduri arata ca exista o diferenta vizibila intre brandurilor in Europa de Vest, respectiv Europa de Est. Astfel, primele 10 cele mai valoroase branduri provin din Germania, Marea Britanie si Franta, insumand 46% din valoarea cumulata a celor 3.000 de branduri analizate. Restul de 44% din valoare este detinuta de branduri din Italia, Spania, Elvetia, Olanda, Finlanda, Suedia si Austria. Germania a fost desemnata un centru european al brandurilor, oferind 15 din primele 50 de marci e