In prezent, piata de carte din Romania se apropie de 80 milioane de euro, o majorare cu 60% fata de anul precedent, urmand ca trendul de crestere sa continue si in acest an, pana peste 100 milioane de euro, au declarat reprezentantii Diverta, parte a grupului RTC Holding.
“Anul 2009 va aduce o crestere de aproximativ 30%”, a declarat, pentru Wall-Street, Mihaela Ciceu, director de marketing Diverta. Anul trecut, piata era estimata la 50 milioane de euro, iar spre sfarsitul acestui an va urca pana la 80 de milioane, pe fondul cresterii cererii pentru best-seller-uri internationale, carti pentru copiii si de autoeducare, a mai spus Ciceu.
Romanii, atrasi de beletristica
“Se vand bine autorii care au la activ premii internationale de carte sau care sunt oameni de cultura, iar romanele de dragoste si politiste sunt permanent in atentia cititiorilor. In plus, exista cerere mare si pe audiobook-uri, astfel am largit portofoliul cu titluri noi. In 2008, cel mai bine vandut audiobook este Vorbe memorabile (Petre Tutea)“, explica reprezentantul Diverta.
Printre cele mai vandute titluri ale acestui an se numara Dincolo de bine, dincoace de rau – Despre iubire (Aurora Liiceanu), Viata pe un peron (Octavian Paler), Vrajitoarea din Portobello (Paulo Coelho), Versetele satanice (Salman Rushdie), De ce iubim femeile (Mircea Cartarescu) sau Ma numesc Rosu (Orhan Pamuk).
“Aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei o reprezinta vanzarea de carti si cred ca pe viitor aceasta cota poate ajunge pana la 40%, deoarece consumul de carte in Romania este foarte scazut - 3 euro/cap de locuitor, incluzand aici si cartile obligatorii”, spunea anterior Octavian Radu, presedinte si fondator al grupului RTC, care detine si magazinele de carte, IT si papetarie Diverta.
Piata autohtona de carte, mult sub nivelul tarilor vecine
In prezent, cota de piata D