Gigantul american a decis sa incheie seria spoturilor care ii are ca protagonisti pe Jerry Seinfeld si Bill Gates, anunta blogul Los Angeles Times. Decizia survine la mai putin de o saptamana dupa lansarea celui de al doilea spot al campaniei estimate la circa 300 de milioane de dolari.
Potrivit purtatorului de cuvant al Microsoft, Frank Shaw, sfarsitul reclamelor cu Jerry Seinfeld era planificat cu mai mult timp inainte si nu a fost provocat de reactiile critice cu care s-au confruntat cele doua spoturi. “Am spus tot timpul ca aceasta este o campanie de teasing. Ne pregatim pentru etapa urmatoare. Acesta a fost planul de la bun inceput”, a spus Shaw, citat de Los Angeles Times.
Spoturile, realizate de agentia Crispin Porter + Bogusky, promoveaza nu numai sistemul de operare Windows, ci reprezinta si o reactie la campania “I’m a Mac, I’m a PC” a celor de la Apple, unde Microsoft este prezentat drept un brand plicticos si depasit.
Seinfeld, care ar fi primit 10 milioane euro pentru rolul sau in cadrul campaniei, a fost un star al anilor ’90, iar folosirea lui ca imagine a Microsoft in 2008 transmite ca brandul fondat de Bill Gates este depasit, sustin criticii.
Potrivit Valleywag.com, Microsoft urmeaza sa anunte maine faza a doua a campaniei sale, etapa in care se va renunta la comic. Cu toate acestea, s-ar putea ca Seinfeld sa colaboreze in alte moduri cu Microsoft, a spus purtatorul de cuvant Frank Shaw. “Oamenii ar fi fost mai fericiti daca toata lumea ar fi iubit spoturile, dar ne asteptam si la asta”.