Guvernul de la Bucureşti pregăteşte o nouă campanie prin care să "cosmetizeze" imaginea concetăţenilor noştri din Spania. Aceasta face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit "Români în
Guvernul de la Bucureşti pregăteşte o nouă campanie prin care să "cosmetizeze" imaginea concetăţenilor noştri din Spania. Aceasta face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit "Români în Europa", care îi are în vedere şi pe cei din Italia.
Pentru campania din Spania, Executivul a alocat aproape 3,4 milioane de euro, proiectul în ansamblu urmând a costa aproximativ 8 milioane de euro.Potrivit unui comunicat de presă al Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), campania îşi propune să devină o alternativă la discursul mediatic "emoţional" stârnit de infracţiunile comise de români în Spania.
"Pe baza studiilor derulate de ASG, precum şi ca urmare a semnalelor de alertă privind intensificarea problemei de imagine a românilor în mass-media spaniole, Guvernul României a decis că este nevoie de un efort de comunicare pentru a corecta percepţia eronată şi generalizantă la adresa cetăţenilor români", a declarat preşedintele Agenţiei, Alfred Bulai. Campania va consta în prezentarea unor poveşti de succes ale românilor, spuse de spanioli. Sloganul sub care se va acţiona va fi "Hola, soy Rumano" - "Salut, sunt Român", care potrivit lui Alfred Bulai sugerează deschiderea către spanioli şi mândria de a fi român.
Contractul pentru implementarea campaniei va costa 12.168.077,13 lei (fără TVA), adică aproximativ 3,4 milioane euro şi a fost atribuit agenţiei de publicitate Saatch&Saatchi (n.r. - cea care a lucrat şi la campania "Casa de copii nu e acasă").
"Cercetările au reliefat faptul că singura soluţie viabilă la problema de imagine a românilor din Spania este cunoaşterea. În acest context, a fost validat sloganul