"Pana la sfarsitul anului fiscal vom avea 250 de angajati (martie 2009 - n. r.)", spune Akos Csernus, directorul de operatiuni al WNS pentru Europa Centrala si de Est. Procesele de BPO se refera la externalizarea acelor servicii care nu au functie de baza in companii. Pentru WNS, care a deschis un centru de BPO la Bucuresti la inceputul acestui an, lucreaza in prezent 80 de angajati, iar planurile sunt ca pana la sfarsitul anului toate cele 150 de locuri pe care le are WNS in West Park sa fie ocupate.
"Am putea ajunge la 1.000 de angajati in Romania in urmatorii ani. Pana la sfarsitul lui 2008 umplem locatia de la Bucuresti, iar anul viitor deschidem un al doilea centru in provincie, unde vom termina angajarile pana in 2010. Dupa aceea, in functie de cum evolueaza lucrurile, vedem daca si unde mai deschidem o a treia locatie", explica Csernus.
WNS se uita la marile centre universitare din provincie, ca Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara sau Brasov, insa pana in prezent nu a fost luata o decizie finala cu privire la urmatoarea locatie. Directorul de operatiuni al companiei spune ca cele doua centre din provincie vor fi dimensionate la 300 - 400 de angajati.
Si alti jucatori din outsourcing au iesit in provincie, ca urmare a cresterilor salariale si a saturarii pietei fortei de munca din Capitala care face tot mai dificila recrutarea.
"Toti jucatorii vor sa creasca repede. Pana acum nu am avut dificultati cu recrutarea, dar daca vom creste, este posibil sa ne confruntam si noi cu astfel de probleme." Salariile din BPO pornesc de la 300 de euro pe luna, dar pot ajunge si pana la 1.000 de euro in cazul unor abilitati tehnice specifice sau al cunoasterii unor limbi straine rare.
Furnizorul de servicii de business si solutii tehnologice Genpact a deschis un centru de BPO la Cluj-Napoca, in timp ce americanii de la CGS s-au orientat spre Brasov pentr