Constructorii auto care in ultima perioada comercializeaza cu mare greutate masinile de mari dimensiuni pe pietele occidentale primesc un "colac de salvare" din partea pietei rusesti.Rusii au cumparat 1,6 milioane de masini in primele sase luni ale acestui an, in crester cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor PricewaterhouseCoopers LLP. O pondere insemnata din totalul acestor vanzari este ocupata de sedanuri si SUV-uri, autovehicule extrem de apreciate de clienti
Constructorii auto care in ultima perioada comercializeaza cu mare greutate masinile de mari dimensiuni pe pietele occidentale primesc un "colac de salvare" din partea pietei rusesti.
Rusii au cumparat 1,6 milioane de masini in primele sase luni ale acestui an, in crester cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit statisticilor PricewaterhouseCoopers LLP. O pondere insemnata din totalul acestor vanzari este ocupata de sedanuri si SUV-uri, autovehicule extrem de apreciate de clientii rusi. Acestia aleg sa cumpere sedanuri si SUV-uri in detrimentul modelelor hatchback si utilitarelor, unul din cele mai importante motive fiind lipsa autostrazilor care sa faca legatura intre orasele rusesti.
Unii producatori auto se straduiesc sa faca fata cererii pentru SUV-uri pe piata din Rusia, astfel incat cei care vor sa cumpere un SUV Toyota Land Cruiser sunt nevoiti sa astepte chiar si doi ani pana la livrare.
Cresterea pretului la carburanti in tarile occidentale nu a afectat cu nimic apetitul rusilor pentru autovehiculele de mari dimensiuni. Un litru de benzina costa in Rusia mai putin de jumatate din pretul afisat in majoritatea tarilor din vestul Europei. Mai mult, in timp ce producatorii auto trebuie sa se conformeze cu legislatia privind reducerea emisiilor de CO2 in statele occidentale, in Rusia nu exista astfel de i