„Hola, soy romano!“ - „Bună, sunt român şi împreună facem echipă bună“ este sloganul cu care Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG) şi agenţia de publicitate Saatchi&Saatchi îşi propun să schimbe percepţia pe care o au spaniolii despre români.
Trei clipuri publicitare şi o serie de evenimente sunt grupate în jurul acestei idei.
În plus, pentru a-i convinge pe spanioli că suntem, de fapt, oameni de treabă, campania va apela şi la români cunoscuţi în Spania, precum Cosmin Contra şi Gică Craioveanu. Costel Busuioc este un nume vehiculat, dar discuţiile nu sunt încă finalizate. Problema este una temporală: în doar trei luni, spaniolii ar trebui să se uite mai cu drag la românii care muncesc alături de ei. Preţul: 3,5 milioane de euro.
Pe sub pielea spaniolilor
Un medic, un proprietar de hotel şi un fermier vorbesc cu satisfacţie despre angajaţii români pe care îi au. Sunt trei reclame diferite, care vor rula pe posturi de TV din Spania. „O zi de vacanţă începe dimineaţa foarte devreme. Aşa arată culisele unui hotel de cinci stele! Este hotelul meu. Dar cel care le spune «Bun venit în Spania» turiştilor din întreaga lume este Florin Iancu din România, administratorul hotelului“, este discursul unui spot.
Reclamele vor fi adaptate şi pentru presa scrisă, în ziare ca „20 Minutos“, „Metro“ şi „Que“, iar componenta de net va include site-urile „El Mundo“, „El Pais“ şi „La Vanguardia“. În şapte oraşe în care comunităţile de români sunt puternice vor fi amplasate 620 de panouri outdoor. Conceptul campaniei este simplu, spune Carmen Bardă, coordonator de proiect Saatchi&Saatchi. În contextul în care presa spaniolă reflectă mai ales ştirile cu caracter senzaţional legate de români (majoritatea în zona infracţionalităţii), se prezintă „contraoferte de informaţie pozitivă, pentru a evita generalizarea“.