Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) va fi utilizat în câţiva ani doar pentru lucrările de reparaţii la aeronave efectuate de compania Romaero şi pentru curse de tip business.
Cel puţin aşa anunţă premierul Călin Popescu-Tăriceanu. Blue Air, cel mai important operator aerian low cost din România, după numărul de pasageri, şi principalul operator de pe Băneasa, intenţionează însă să investească în următoarea perioadă circa 10 milioane de euro în modernizarea acestui aeroport.
Planurile de a reduce traficul de pe Băneasa sunt o placă veche a oficialilor de la Transporturi. Ceea ce nu pare a şti nimeni cu exactitate este când se va întâmpla acest lucru. Orban dă asigurări că, în 2-3 ani, pe Băneasa nu va mai exista traficul de pasageri din prezent, iar companiile aeriene low cost care operează pe acest aeroport vor fi mutate pe Otopeni. Antonel Tănase, secretar de stat la Transporturi, consideră însă că acest lucru nu se va întâmpla mai devreme de cinci ani. Directorul general al aeroportului, Ştefan Mladin, speră ca abia săptămâna viitoare să aibă o întrevedere cu premierul Tăriceanu pentru a afla exact care sunt planurile executivului.
Investiţiile merg înainte
Companiile aeriene dispuse să investească în modernizarea aeroportului îşi văd liniştite de investiţii, deoarece „au mai auzit asemenea declaraţii politice“. „Noi avem un contract semnat cu Aeroportul Băneasa. Am câştigat o licitaţie“, a declarat Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air, companie care va investi bani buni într-un nou terminal de plecări pe Băneasa. Lucrările ar putea începe chiar înainte de finalul anului.
„Otopeniul nu poate face faţă şi traficului de pe Băneasa. Asta s-a văzut şi anul trecut, când Băneasa s-a închis pentru renovări pentru circa trei luni şi se va vedea şi anul acesta“, a adăugat Răcaru. Aerop