Premierul Tariceanu vorbeste de sfarsitul iminent al aeroportului Baneasa, dar companiile care opereaza acolo pur si simplu nu iau in considerare aceasta varianta, din cauza problemelor logistice.
Astfel, la o capacitate maxima de sase milioane de pasageri deja usor depasita de traficul propriu, Otopeniul nu are posibilitatea de a prelua inca un milion de pasageri de la Baneasa. Chiar si in cazul in care vor fi inghesuiti inca un milion de pasageri pe Otopeni, aeroportul nu are capacitatea de a prelua zborurile suplimentare de pe Baneasa.
De partea cealalta, un argument in favoarea desfiintarii e faptul ca aeroportul Baneasa reprezinta o miza imobiliara de 2 miliarde de euro. Pretul celor 180 de hectare de teren s-ar putea tripla in cazul in care aeroportul va fi desfiintat. Acum, un metru patrat de teren langa aeroportul Baneasa se vinde cu 1.200 de euro. Odata cu desfiintarea aeroportului, analistii imobiliari preconizeaza o crestere spectaculoasa si a pretului la vile si terenuri in zonele Pipera, Voluntari sau in cea din imediata vecinatate a pistelor, unde acum se ridica un cartier rezidential construit de Puiu Popoviciu.
De aceeasi crestere spectaculoasa a pretului la terenuri ar putea beneficia si patronul Stelei, Gigi Becali, care are mai multe hectare de teren in zona. Un alt beneficiar ar putea fi si omul de afaceri Dan Voiculescu care, prin una din firmele sale, s-a asociat inca din 2005 cu aeroportul Baneasa.
Integral in Gandul Premierul Tariceanu vorbeste de sfarsitul iminent al aeroportului Baneasa, dar companiile care opereaza acolo pur si simplu nu iau in considerare aceasta varianta, din cauza problemelor logistice.
Astfel, la o capacitate maxima de sase milioane de pasageri deja usor depasita de traficul propriu, Otopeniul nu are posibilitatea de a prelua inca un milion de pasageri de la Ba