Astazi, relatarile despre primele reprezentatii ale Cinematografului Lumiere - cu spectatorii din sala ingroziti ca trenul ce intra in gara la Ciotat se napustea, de fapt, asupra lor - ne fac sa zambim. Astazi, in al doilea secol de cinema, stim sa deosebim imaginea de realitate. Dar, ce te faci cand imaginea e in 3D (adica tridimensionala) si vezi (cu ajutorul unor ochelari speciali) cum o minge vine direct spre tine ca sa te izbeasca in fata si te feresti de balele unui dinozaur ca sa nu-ti cada pe crestet?! Cam acestea sunt senzatiile traite la vizionarea filmului Calatorie spre Centrul Pamantului - primul film de actiune pentru marele ecran realizat in totalitate cu tehnologia 3D si, totodata, prima proiectie 3D din Romania!
Un film receptat la nivel pur senzorial, in care aproape nimic nu tine de intelect, de logica. Ce conteaza ca e imposibil sa evadezi din centrul (?!) Pamantului intr-o lotca improvizata din craniul unui dinozaur care pluteste pe un jet de lava incandescenta?! Trebuie sa scapi, nu importa cum, de lava care, fiindca o vezi foarte aproape, simti cum te dogoreste! Imaginea in 3D naste senzatii tactile! Dar, ne intrebam: oare ce se intampla cu cei ce nu beneficiaza de o proiectie 3D?! In afara acestei tehnologii de ultim racnet, oferta filmului Calatorie spre Centrul Pamantului e deprimant de paupera. Mai ales la nivelul scenariului inspirat foarte liber din romanul omonim al lui Jules Verne: Trevor Anderson (Brendan Fraser), profesor si cercetator in domeniul tectonicii, este specialist in cutremure si activitatea vulcanilor. Fratele sau Max, disparut intr-o expeditie stiintifica in Islanda, a avut si el aceeasi pasiune, asa ca gasirea unei insemnari facute de el pe cartea Calatorie spre Centrul Pamantului il determina pe Trevor sa porneasca spre Islanda, insotit de nepotul lui, Sean (Josh Hutcherson). Aici, celor doi vernieni (a