Experţii în resurse umane recomandă angajaţilor nemulţumiţi de superiorii lor să le spună acestora, deschis şi cu tact, tot ce nu le convine. Sursa: NorthFoto
Nimic nu-i convine, orice ar face subalternii lui. Este imposibil de mulţumit, pentru că tot timpul vrea „mai mult“. Foarte interesat să-şi păstreze fotoliul, face zile fripte subalternilor, în special printr-o atitudine schimbătoare. Este vorba despre şeful dificil pe care specialiştii în resurse umane îl asociază unui bufon. „Acum e calm, apoi ţipă, acum bate cu pumnul în masă, după care te mângâie pe creştet. Are fluctuaţii de comportament şi trece cu uşurinţă de la un discurs logic şi coerent la ameninţări şi afirmaţii greu de suportat“, creionează Mihaela Forgaciu, vicepreşedinte al Assess Group Romania, portretul-robot al şefului dificil.
Discutaţi politicos şi ferm
Experţii în resurse umane spun că, pentru a te înţelege cu bossul cel dificil, trebuie, în primul rând, să comunici deschis. În acest caz, este recomandat ca subalternul să spună şefului, imediat, care îi sunt nemulţumirile. „Scoate în evidenţă ce apreciezi la el, iar apoi ceea ce te nemulţumeşte. Propune-i metode de relaţionare, având un ton politicos, dar ferm“, recomandă Alina Botezatu, managing partner al Perspective Group.
Recunoaşterea greşelii
De cele mai multe ori nemulţumirea şefului are legătură cu atribuţii neîndeplinite. În cazul unei greşeli, este recomandată recunoaşterea şi acceptarea acesteia. Dacă se mai poate repara, este indicată propunerea unei soluţii pentru rezolvarea ei. „Nu exagera cu explicaţiile. Găseşte problema şi apoi soluţia ei. Dacă ai greşit, fă-ţi un plan de reparare şi soluţionare a cauzei“, spune specialista Mihaela Forgaciu.
Mai bine fără plângeri
Chiar dacă angajatul este aproape tot timpul ţinta şefului dificil, nu es