Inca un sedan premium pentru segmentul managerilor cu un buget peste medie. Aceasta ar fi aprecierea la prima vedere fata de oferta scandinava, daca consideram aglomeratia de modele concurente din piata: Audi A4 2.0 Tdi, BMW 320d, Lexus IS 220d, Mercedes_Benz C220 CDI, sau Honda Accord 2.2 i- DTEC, si inca pe atatea.
Cu Saab 9-3 ne cunoastem de la primul test, in urma cu aproape doi ani, cu modelul Cabrio. Aceea era insa o motorizare cu alimentare pe benzina, pe cand aici este vorba de un diesel, care face de fapt diferenta fata de concurentele enumerate mai sus. Din aceasta cauza vom realiza un salt spre descrierea motorului urmand sa revenim la design, care de altfel a ramas in linii mari acelasi in ultimii doi ani.
Deci ce este TtiD? Un motor diesel de 1.900 centimetri cubi de creatie GM pe care suedezii de la Saab au instalat doua turbocompresoare. Da, exact, doua. Pentru ce? Daca la modelul 9-3 sta bine la capitolul ecologie cu renumitele motoare biopower si chiar si la motoarele pe benzina, avand aici un 2,8 litri de 280 de cai-putere, Saab a considerat ca un diesel de 150 de cai-putere nu e suficient (motorizarea Tid) si a inventat 1.9 TTiD, care dezvolta exact 180 de cai-putere. Acest lucru este posibil mai intai cu ajutorul celor doua turbine amintite mai sus. Prima dintre ele, cu un volum mai mic, functioneaza pana la o turatie de 1.500 rpm, in timp ce a doua turbina incepe sa functioneze in tandem de la acest prag pana la 3.000 rpm, de unde preia controlul. Rezultatul? Furnizarea unui cuplu constant, cu un maxim de 400 de Nm la 1.850 rpm.
Va ganditi probabil ca performanta se tine de mana cu un consum pe masura. Ei bine nu. Constructorul indica o medie de 6,7 l/100 km, dar nu am reusit acesta performanta. Pe parcursul a mai mult de 700 de kilometri media finala a fost de 7,8 l/100 km, si nu, nu am mers in treapta a sasea la