Fiat Fiorino Qubo a luat nastere in urma colaborarii din producatorul italian si grupul PSA Peugeot Citroen, colaborare destinata gamei de vehicule utilitare. Din Fiorino, corespondentul italian al Peugeot Bipper si Citroen Nemo, Fiat a obtinut si varianta destinata transportului de pasageri, cu cinci locuri ce este produsa in uzina din Bursa, Turcia.
Pentru piata locala varianta pentru pasageri va fi disponibila, potrivit reprezentantilor Fiat si a importatorului AutoItalia, incepand din prima parte a anului viitor, pretul urmand sa fie usor sub nivelul mediu de pe pietele europene. Pe piete vest-europene Qubo este disponibil incepand de la 12.500 de euro si poate ajunge in functie de dotari si motorizare la 14.000 de euro.
La lansare modelul a fost echipat cu doua motorizari, una de 1,4 litri si 73 de cai-putere si un diesel de 1.3 l multijet, ce dezvolta 75 de cai-putere si un cuplu de 190 Nm. Aceasta a fost si motorizarea testata pe traseul pus la punct de Fiat in Sardinia. In echipare cu o cutie de viteze in cinci rapoarte, cu o cursa destul de scurta pentru o utilitara, Qubo obtine un consum mediu de combustibil de 4,5 l/100 km si emisii de CO2 de 119 g/km. Din punctul de vedere al prestatiilor rutiere, motorul diesel a dovedit o oarecare agilitate, cu trei pasageri in habitaclu. Ceo-ul Fiat, Lorenzo Sistino, a anuntat la momentul lansarii ca modelul va beneficia din 2010 si de un motor diesel de 1,2 l de 90 de cai-putere, ce echipeaza in prezent modelul Grande Punto, de la care a imprumutat de altfel si circa 40% dintre reperele tehnice. Pana la acea data insa producatorul a promis introducerea unei duble alimentari, cu benzina si gaz natural lichefiat.
Ca si comportament rutier, la Qubo se remarca puternic setarile menite pentru un automobil destinat mai mult transportului de volume mici de marfa, ceea ce insa nu este un neajuns, ava