Prigoana artei nu este Silviu Prigoana, ci televiziunea. Sistemul televizual de conÂceÂpere (dar nicidecum de percepere) a artei, care telescopeaza monstruos nimiÂcuÂrile si escamoteaza iresponsabil abiÂsuÂriÂle. Am inteles asta pe pielea mea, atunci cand am acceptat, acum cateva zile, sa parÂticip la o emisiune moderata, la ReaÂliÂtaÂtea TV, de Andreea Cretulescu. ModeÂraÂÂtoarea m-a sunat, intrebandu-ma daca acÂcept sa vin in emisiune pentru a "coÂmenÂta" niste tablouri. Am intrebat-o cui apartin acele tablouri. Mi-a raspuns, danÂdu-mi numele: Benedek Levente. Numele nu-mi spunea nimic. Dar, atunci cand mi-a spus ca este vorba despre expozitia de la Atelier 35, am realizat ca da, vazusem exÂpoÂzitia. Uitasem numele tocmai pentru ca era evident ca omul doar asta dorea: sa-si faca un nume. Era vorba despre un tanar care, la fel ca multi altii, incerca sa atraga atentia asupra sa, storcand vin ghiurÂÂghiuliu din ciorchinii mustind de acreaÂÂÂla ai Romaniei de azi: prostitutie fiÂziÂca si politica, habotnicie, servilism, prosÂtie (tare, in realitate, ale oricarei tari - poaÂte cu marea exceptie Singapore - daca ai dioptriile potrivite sau, dupa caz, potrivÂniÂce). Era numele unei retete, nu al unui arÂtist. Nu aveam de ce sa-l tin minte. Pentru ca vazusem, totusi, expozitia, am accepÂtat sa particip la emisiune. Surprizele au inÂÂceput inca de pe platou, atunci cand am inÂÂteles ca vorbele "acum suntem in forÂmaÂtie completa" se refereau, pe langa mine, la Silviu Prigoana, la Bogdan Naumovici, "creative" din domeniul publicitatii, si la un domn Val Valcu, prezentat drept meÂdic, dar care juca rolul de ziarist. StuÂpoaÂrea a fost si mai mare atunci cand am vizioÂnat "reportajul de la locul faptei" cu care incepea emisiunea. Era pur si simÂplu o facatura. Oameni de pe strada (inÂcluÂsiv gunoieri, ale caror veste reflectoÂriÂ