Elena Udrea manipuleaza cu succes presa, tintindu-si principalul obiectiv de campanie, schimbarea imaginii.
Ultima sa isprava, cand a tricotat in direct la Realitatea TV, a facut rapid cariera fiind analizata, interpretata, disecata mai ceva decat o declaratie politica. Se poate mai buna publicitate? Mi-e greu sa cred.
De fapt, trebuie sa recunoastem, Elena Udrea este unul dintre politicienii care-si joaca foarte bine cartea inainte de alegerile uninominale, motiv pentru care merita un studiu de caz.
Asadar, avem un candidat, Elena Udrea, intr-un colegiu din cartierul bucurestean Drumul Taberei.
O mica cercetare demografica trebuie sa-i fi aratat staff-ului ei de campanie ca zona este dominata de persoane trecute de prima tinerete, multi fost militari, oameni cu o ierarhie a valorilor foarte clara in care familia este pe primul plan, si, in cadrul acesteia, femeia are un loc bine definit - in primul rand gospodina, mama si sotie, abia apoi orice altceva.
Tinerii sunt minoritari si oricum mai greu de adus la vot, asa ca esential pentru Elena Udrea este ca capteze electoratul majoritar al zonei.
Dar cum? Imaginea sa consacrata n-o ajuta deloc. Ea si-a creat singura, de buna voie si nesilita de nimeni, aceasta imagine de care acum se straduieste sa scape, adica a unui personaj monden, provocator, mereu in miezul scandalului, fara mari aplecari catre viata de familie si, cu atat, mai putin pentru gospodarie.
Presa, servita copios cu aceasta imagine aducatoare de audienta, a exploatat-o la maximum fara ca multa vreme Elena Udrea sa fi fost deranjata.
Cu lectia invatata, acuzatiile pe care le aduce acum presei pentru creionarea acestui contur sunt o momeala bine gandita, pe care media o musca din plin, mediatizand cu spor tot arsenalul cu ajutorul caruia fosta blonda de la Cotro