Dupa ce a amenintat ca va cauta un alt loc pentru productia masinii de 2.500 de dolari, in urma protestelor fermierilor nemultumiti ca li s-au confiscat terenurile, compania Tata Motors a inceput sa primeasca oferte de la alte state indiene dornice sa convinga producatorul sa mute productia masinii pe teritoriul lor, scrie Financial Times.
Statul sudic Karnataka ofera 1.000 de acri de pamant celor de la Tata, pentru ca acestia sa mute productia masinii din localitatea Singur, statul West Bengal, unde fermierii protesteaza de doi ani pe motiv ca li s-au confiscat pamanturile. La inceputul lui septembrie protestele violente au incetat, insa Tata Motors incetase lucrul la constructia fabricii si a anuntat ca e in cautarea unor alternative.
Cel putin 13 state indiene vor sa-i convinga pe Tata Motors sa-si mute productia pe teritopriul lor, dar cea mai serioasa oferta vine din statul Karnataka, in care autoritatile spun ca vor sa dea constructorului un lot de 1.000 de acri, langa un sit de productie unde grupul Tata este deja prezent. Guvernul statului detine cam jumatate din aceasta suprafata, iar restul va putea fi usor achizitionata deoarece consta mai mult in terenuri virane.
Tata Motors a investit deja 350 de milioane de dolari in uzina de la Singur, statul West Bengal, iar daca va decide sa mute productia va pierde timp si bani, fiind foarte probabil sa nu poata lansa masina in octombrie, asa cum a promis.
Nu ar fi exclus ca protestele sa izbucneasca din nou la Singur, caz in care alegerea unui nou loc de productie va deveni prioritara.
Masina va avea motor in doi cilindri, 0,6 litri 33 CP. Nano va avea 3,1 metri lungime, viteza maxima ar trebui sa fie 105 km/h, iar consumul mediu 5 litri/100 km. Dupa ce a amenintat ca va cauta un alt loc pentru productia masinii de 2.500 de dolari, in urma protestelor fermieril