Un sofer roman implicat intr-un accident de circulatie minor in Germania, Franta sau alta tara occidentala are mai putin de furca cu formalitatile necesare repararii autovehiculului decat are un sofer roman, intr-o situatie similara, dar produsa in Romania.
La noi, se stie: accidentul trebuie declarat, mai intai, la politie. Daca autovehiculul nu este asigurat Casco, iar cel care declara accidentul este vinovat de provocarea acestuia, dovada de la politie este suficienta pentru repararea masinii, pe banii soferului. Daca autovehiculul este asigurat, lucrurile se complica, pentru ca urmeaza constatarea obligatorie realizata de agentul asiguratorului. Lucrurile sunt si mai incurcate, daca accidentul fara victime se soldeaza cu avarierea mai grava a masinii – ceea ce presupune schimbarea unor componente interne, care nu tin de caroserie. In acest caz, inainte de constatarea la politie, detinatorul masinii este obligat sa treaca pe la un service auto, care sa realizeze o pre-constatare, in care sa se mentioneze toate componentele masinii afectate de accident.
Problema e ca multe service-uri auto autorizate nu cunosc aceasta procedura si nu emit formularele tip de constatare cerute de politisti. Prin urmare, soferii risca sa fie trimisi de la politie la service, pentru constatare, sa plateasca constatarea, dar aceasta sa nu fie acceptata la Politie. Pe de alta parte, daca autovehiculul este nedeplasabil, soferii pot apela la brigada mobila de constatari accidente a Politiei.
Service si cazare – platite de asigurator
Ei bine, in „afara” lucrurile sunt mult mai simple. Dupa cum ne-a confirmat si Consulatul Romaniei la Paris, pentru orice accident fara victime se completeaza, pe propria raspundere, un formular de „constatare amiabila“, care se gaseste la orice companie de asigurari. Acest document este suficient pentru procedurile de pl