Intrati pe piata locala prin achizitia unor fabrici construite inainte de 1989, marii producatori mondiali din industria cimentului se afla la primele proiecte de investitii greenfield, "fortati" de cresterea consumului si de atingerea capacitatilor maxime de productie in actualele fabrici.
Doi dintre greii industriei, HeidelbergCement si Holcim, au vorbit pentru prima data in aceasta luna despre investitii in capacitati de productie construite de la zero, proiecte care ar ajunge la o valoare cumulata in jurul a 800 de milioane de euro. Aceste programe de investitii vin in contextul in care cei doi producatori au cheltuit pana in prezent 950 mil. euro pe piata locala.
Surpriza a venit insa din partea grupului austriac Strabag, cu afaceri anuale de 10 miliarde de euro, care va incheia in cateva luni negocierile cu autoritatile locale pentru inceperea unei investitii de circa 220 de milioane de euro in constructia unei fabrici de ciment pe piata locala, in localitatea Anina din judetul Caras-Severin.
Decizia Strabag de a construi o fabrica de ciment a fost luata si in contextul in care austriecii participa intens la licitatii pentru construirea de autostrazi, program care va atrage investitii de mai multe miliarde de euro in urmatorii ani, atat prin fondurile atrase de la Uniunea Europeana, cat si din fonduri de la bugetul de stat.
"Strategia Strabag este sa detinem propriile resurse de materii prime ca sa fim independenti de alte entitati si sa dezvoltam de la zero un proiect. Romania este o piata foarte interesanta pentru noi, iar cererea de ciment este in continua crestere. Avem deja in constructie o fabrica in Ungaria si urmatorul pas este sa dezvoltam o unitate similara si in Romania", a declarat Christian Ebner, seful departamentului de comunicare din cadrul grupului Strabag. Valoarea investitiei in fabrica de ciment, de circa 220