Intrarea marilor branduri internationale precum Zara, Mango, Promod sau Springfield in retailul de imbracaminte si incaltaminte pe piata din Romania si implicit intensificarea concurentei intre magazine i-a obisnuit pe consumatorii romani cu una dintre tendintele majore ale retailului din Occident: reducerile de pret sau ofertele promotionale.
In ultimii ani, zeci de retaileri internationali au hotarat sa atace piata locala si sa ofere cumparatorului roman, nematurizat inca, cele mai variate produse, fiind influentati si de cresterea nivelului de trai.
Cea mai eficienta metoda de atragere a clientilor au fost insa reducerile de pret, practicate fie cu ocazia sarbatorilor sau a diverselor perioade din an, fie in perioada legala a soldarilor.
"Romanul a trecut foarte repede prin aceasta etapa, mai ales ca retailerii nou-veniti au invatat clientul sa faca cumparaturi numai pe baza de oferte promotionale si reduceri de pret. Acest lucru se observa in volumul vanzarilor", a declarat pentru ZF Ronen Haliv, administratorul companiei LCR Jeans, care detine licenta celor 31 de magazine Lee Cooper la nivel local.
Haliv a reusit sa aduca reteaua Lee Cooper la un rulaj de peste 14 milioane de euro, cu 20% mai mult fata de anul trecut. El spune ca cresterea costurilor zilnice a facut ca publicul larg sa fie atras numai prin campanii de reduceri promotionale substantiale.
Perioada legala de soldare de 45 de zile pe care comerciantul trebuie sa o declare la primarie are loc intre 15 ianuarie si 15 aprilie pentru sezonul de iarna si intre 1 august si 31 octombrie pentru vestimentatia de vara. Retailerii reusesc sa scape insa de produsele unui sezon care tocmai a trecut prin preturi promotionale, metoda care poate fi aplicata in orice perioada a anului, fara ca retailerul sa fie tras la raspundere de autoritati. Asa se face ca ofensiva ofertelor