Seful Nestle Romania crede ca impredictibilitatea pietei nu lasa loc euforiei si spune ca, in cazul in care puterea de cumparare ar ajunge pe un trend descendent, segmentul alimentar ar fi printre ultimele afectate.
Afacerile la nivel local ale celui mai mare producator alimentar din lume, Nestle, ar putea ajunge aproape de 200 mil. euro in acest an. Insa cu toate ca estimeaza "un an foarte bun", cu o crestere a vanzarilor companiei de peste 25% (in lei) fata de 2007, Nuber se arata rezervat privind dinamica pietei in ultimele luni ale anului.
"Ar fi o greseala sa fim euforici. Cresterea economica din primul semestru este, intr-adevar, foarte buna, insa piata trebuie analizata pe sectoare. Economia este si in acest an foarte instabila, ceea ce face dificil de prezis ce se va intampla de acum pana la finele lui 2008", explica Nuber.
El mai spune ca marea provocare a companiei sale in acest an a fost deprecierea leului fata de euro, lucru care s-a resimtit in principal in cresterea costurilor cu materiile prime.
Avansul vanzarilor estimat de companie pentru acest an este similar ratei de crestere inregistrate in 2007 fata de perioada anterioara, de 30%. Anul trecut, afacerile Nestle Romania au ajuns la 150 mil. euro, sustinute de cresterea consumului.
"Este evident ca, si in acest an, puterea de cumparare creste in valoare absoluta. Marea schimbare pe piata in 2008 este modul in care consumatorii aleg sa-si cheltuiasca banii, deoarece preturile mai mari la combustibil, cresterea dobanzilor si aprecierea euro fata de moneda locala se resimt la nivelul bugetului fiecarei persoane", afirma Nuber.
El crede ca sectorul alimentar, si in special segmentul mainstream (mediu) pe care compania il targeteaza, va fi printre ultimele piete afectate de scaderea puterii de cumparare, daca acest lucru se va produce. "Cel mai probabil, consumat