De când s-a introdus taxa de poluare, vânzările de maşini second hand au crescut rapid. Acum, clienţii aşteaptă scoaterea taxei şi cer maşini cu motoare puternice. În multe cazuri, taxa este mai mică pentru autoturismele vechi. În Dolj s-au înmatriculat 16.500 de maşini numai în 2008.
Ezitările guvernanţilor în privinţa taxei auto, a taxei de poluare sau cum s-ar mai numi aceasta au determinat schimbări majore pe piaţa autoturismelor. Doljul ţine pasul cu media pe ţară. Datele statistice oficiale arată că, după 1 iulie 2008, dată la care s-a înlocuit taxa de primă înmatriculare cu taxa de poluare, au scăzut vânzările de maşini noi. În schimb, s-au intensificat vânzările de maşini la mâna a doua. Situaţia, spun vânzătorii de maşini second hand, se datorează faptului că din iulie încoace taxa este mai mare pentru maşinile noi decât pentru cele second hand, care au câţiva ani vechime. Decât să plătească 10.000 - 12.000 de euro pe un autoturism nou şi să mai achite o taxă pe poluare de 400-500 de euro, clienţii preferă să cumpere maşinile de la negustori, cu o vechime de trei - patru ani, mai ieftine cu câteva mii de euro şi pentru care plătesc la înmatriculare numai o taxă de 100 - 150 de euro sau undeva pe aproape. Vânzătorii de maşini second hand din centrul Craiovei confirmă că le-au crescut afacerile după ce a apărut taxa pe poluare. „Taxa de poluare a făcut să ne crească vânzările. Dacă înainte de 1 iulie vindeam două, maximum trei maşini pe lună, după 1 iulie au sărit la 20-30 pe lună. Este o afacere. Lumea deşteaptă cumpără autoturisme la mâna a doua, produse după 2000, pentru că astfel nici taxa auto nu este mare, nici nu cheltuiesc mult cu întreţinerea maşinii“, a spus Cătălin Mândreci. În acelaşi timp, vara aceasta s-au cerut foarte mult maşinile foarte vechi, de prin anii ’90, pentru care au plătit până în 3.000 de euro, dar care poluează şi costă m