Ieri a fost ziua Ziua Europeana fara masina. Nu stiu cati au aflat de aceasta initiativa, cert este ca la ora pranzului se putea circula lejer prin centru, ba s-a mai intamplat si minunea de a se putea depasi cate un melc pe patru roti, ce haladuia la pas, nehotarat incotro sa se indrepte. Era acea stare mult visata de fluidizare a circulatiei despre care s-a vorbit pana la refuz, dar nu prea s-a facut mare lucru. Cate un sens giratoriu, cate un sens unic, sunt semne de ameliorare, dar e loc din plin pentru mai bine.
Trotuarele din cartierele muncitoresti au fost injumatatite ca sa se asigure loc de parcare autoturismelor. Sa nu discutam acum cat de buna sau lipsita de logica este masura. S-au facut parcari acoperite din lemn-oare cate paduri se defriseaza pentru a asigura stalpii de sustinere? Si ar fi interesant de stiut afacerea cui e acoperisul din placa ondulata rosie si ca fulgul de usoara? Scene desprinse parca din filmele cu Stan si Bran se intampla adesea, cand cel care si-a marcat un loc de parcare pe trotuar, gaseste acolo o masina straina! Imaginati-va ca vine unul, cine stie de unde si indrazneste sa-si parcheze jeepul pe acel loc marcat! Sau nemarcat, dar despre care oricine stie ca e al celui de la parter sau de la doi, primii care au avut masina inca din epoca mult hulita! “Propitarul” sta la panda, renunta la somnul de dupa-masa ca sa fie pe faza cand vine intrusul. Acesta nu poate pleca fara acordul generos al primului, care isi savureaza victoria, ascuns dupa perdele. Urmeaza un concert de claxoane mai ceva decat cel asigurat de coloanele de nuntasi sambata. Si pe principiul cel destept cedeaza, lupta pentru teritoriu se termina cand in favoarea unuia, cand in favoarea altuia, dar dupa cum stiti, cand doi se cearta…
Si pana in ziua in care vom avea pista pentru biciclisti, masini ecologice, drumuri bune, centuri ocolitoare, e b