Noua fabrică Den Braven a dus la o scădere de circa 15% a preţului unui tub Principalele companii de profil estimează că se vor consuma mai multe tuburi de spumă în acest an, însă ele vor încasa mai puţini bani. Preţul mediu al unui tub de spumă poliuretanică va scădea în acest an, în medie, cu 15%, potrivit estimărilor companiei Selena.
Reprezentanţii principalului concurent pe piaţă subliniază că acest fenomen este influenţat de lansarea fabricii proprii de spume de la Chitila.Chiar dacă materia primă utilizată pentru producţia de spume a crescut valoric, produsul final poate fi achiziţionat mai ieftin.
„Unitatea de producţie a permis apariţia unui preţ corect pentru tubul de spumă poliuretanică. Noi am păstrat preţul pentru majoritatea produselor, ba chiar am avut oferte sub nivelul celui din 2007”, explică Adrian State, director general Den Braven.
Valoarea acestei pieţe va fi similară celei de anul trecut, influenţată şi de cursul de schimb euro-leu. „Estimăm o creştere a pieţei în volum cu 7-12% faţă de 2007, dar în valoare nu va depăşi nivelul anului trecut, atingând o valoare cuprinsă între 41 şi 49,7 milioane de lei. Cuantificarea pieţei în euro arată o involuţie faţă de 2007, până la nivelul de 11,6-14 milioane de euro”, a declarat Dorin Spătaru, director Selena.
Reprezentantul Den Braven estimează, însă, o valoare ceva mai mare pentru această piaţă, dar admite că în 2008 aceasta va avansa la un ritm de două ori mai mic faţă de cel de anul trecut. „Volumul pieţei va creşte cu 15-20%, faţă de un avans de 30% anul trecut. La 6,5 milioane de tuburi de spumă vândute în piaţă, estimăm o valoare de 21 milioane de euro. Acestea sunt estimări, în lipsa unui studiu realizat pe această piaţă”, spune State.
Mai puţine termopane, mai puţină spumă utilizată
State estimează că spuma pol