Campania electorala in audiovizual se va desfasura pentru prima data "pe bani", candidatii la Parlamentul Romaniei trebuind sa plateasca pentru a participa la emisiunile si dezbaterile electorale organizate de posturile tv si radio private, a declarat marti presedintele CNA, Rasvan Popescu, citat de Mediafax.
Membrii CNA au alcatuit, in sedinta de marti, un proiect de Decizie privind principii si reguli de desfasurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale.
Potrivit lui Rasvan Popescu, proiectul de Decizie va fi discutat, in sedinta de joi a Consiliului, cu radiodifuzorii si ONG-urile din media.
"Avem proiectul de decizie, el este conturat si in baza acestei decizii se va desfasura campania in audiovizual, urmeaza ca joi sa ne intalnim cu reprezentantii principalelor posturi de televiziune si radio, ai ONG-urilor specializate in media si supravegherea proceselor electorale, ai asociatiilor profesionale ale radiodifuzorilor, astfel incat sa primim toate sugestiile posibile pentru imbunatatirea proiectului nostru si, saptamana viitoare, decizia sa poata sa fie adoptata si, pana la sfarsitul saptamanii, trimisa spre publicare la Monitorul Oficial", a declarat Rasvan Popescu.
Campanie pe bani
Cea mai importanta modificare in modul de desfasurare a campaniei in audiovizual este aceea ca, pentru prima data, campania se va desfasura "pe bani".
"Principala modificare este cea adusa de lege (Legea nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, n.r.), detaliata in Decizie, privind caracterul unei campanii care se va desfasura de data aceasta pe bani, cu exceptia posturilor publice. Accesul la emisiunile electorale, dezbaterile electorale, spoturile de publicitate electorala va fi asigurat contr