În următorii cinci ani, o serie de branduri de renume mondial vor deschide peste 100 de noi unităţi comerciale Potenţialul de creştere a segmentului autohton de retail se vede din plin în preferinţele marilor branduri internaţionale. România este cea de-a treia ţară europeană în care aceştia ar vrea să-şi extindă operaţiunile, precedată doar de Rusia şi de Cehia. În acest context, volumul de spaţii comerciale se anunţă a creşte substanţial până la sfârşitul anului viitor.
8% dintre retailerii internaţionali se arată interesaţi de oportunitatea de a deschide un magazin în România. Potrivit unui raport elaborat de International Council of Shopping Centers, Inc. (ICSC) în colaborare cu Cushman & Wakefield şi Real Estate Publishers (REP), interesul pentru retailul autohton este precedat doar de cel pentru Rusia, preferată de un procent de 12% dintre respondenţi, şi Cehia, cu 10%.
În acest context, în România se vor deschide peste 100 de noi magazine în următorii cinci ani, faţă de 580 de noi unităţi în Rusia. Conform studiului citat, retailerii a căror activitate pe plan european ar trebui urmărită pe parcursul acestui an sunt cei care fac tranzacţii online, urmaţi de Marks & Spencer, pe locul doi, apoi IKEA, Carrefour, Wal-Mart, Zara şi H&M, pe locul trei, şi Gap pe locul patru.
În România s-au extins până acum doar 5% dintre retaileri, ceea ce o situează pe locul 33 la nivel european. În ceea ce priveşte expansiunile anunţate pentru următorii cinci ani, piaţa autohtonă ocupă locul al 7-lea, în urcare cu două poziţii faţă de intenţiile manifestate în 2006. “Nevoia de retail pe piaţa românească şi îndeosebi pe cea bucureşteană este încă mare în prezent. Românul este cheltuitor şi au învăţat şi străinii asta”, subliniază Răzvan Gheorghe, director general şi partener al Cushman & Wakefield Activ Consulting.
Vitantis