Mi-a solicitat ceva condiţie fizică şi mi-a crescut adrenalina timpul în care am tot încercat să-l prind la “colţ” pe Adrian (Puiu) Ivaniţchi, organizatorul artistic al Festivalului ProEtnica. La cît era de ocupat, nu e nici de mirare. Important e că într-un final am reuşit.
Mi-a solicitat ceva condiţie fizică şi mi-a crescut adrenalina timpul în care am tot încercat să-l prind la “colţ” pe Adrian (Puiu) Ivaniţchi, organizatorul artistic al Festivalului ProEtnica. La cît era de ocupat, nu e nici de mirare. Important e că într-un final am reuşit.
Tradiţii şi etnii
Ţin să precizez că, în momentul în care am formulat o întrebare şi m-am referit la dumnealui ca la directorul artistic, mi-a spus: “Sînt unul dintre componenţii echipei de organizare a Festivalului ProEtnica”. Un om deosebit, serios spre grav, uşor încruntat, dar, paradoxal, cu un dezvoltat simţ al umorului. O persoană cu care este foarte plăcut să stai la un pahar de vorbă, fie că spui o glumă sau discuţi despre un subiect extrem de serios, cum este ediţia 2008 a Festivalului ProEtnica. “De la bun început trebuie spus că acest festival este organizat de Asociaţia Centrul Educaţional Interetnic pentru Tineret Sighişoara şi, bineînţeles, de o echipă nu prea numeroasă, dar unită şi eficientă, condusă de Volker Reiter, directorul nostru executiv şi totodată iniţiatorul acestui centru, alături de: Ofelia Constantin, Luminiţa Tuli, Anda Ivaniţchi, Neli Cozocea şi de mine, dar şi de cîţiva colaboratori de nădejde. Pentru Sighişoara, şi chiar pentru România, ProEtnica a fost o noutate şi poate o surpriză în 2001, dar a devenit tradiţie acum, după a opta ediţie. Chiar dacă municipiul Sighişoara era un spaţiu al interculturalităţii şi al multilingvismului de secole, nu era perceput decît ca o cetate medievală, care după 1990 are şi un festival medieval. A fost nevoie de ProEtnica pentru ca Si